5/21/2016 09:32:00 AM

Za drzwiami pałacu - Cay Garcia

Cay jest zmęczona niestabilną sytuacją życiową i pracą dla agencji pracy tymczasowej.
Republika Południowej Afryki jest przepięknym krajem, ale obarczonym ogromnym bezrobociem, dlatego uzyskanie stabilnego, dobrze płatnego stanowiska jest dość trudne.
Nasza bohaterka postanawia więc zainwestować w swoją przyszłość i podejmuje decyzję o zapisaniu się do Szkoły Kamerdynerów, po ukończeniu której ma szansę pracować dla sławnych i bogatych tego świata.  
Szkołę kończy z wyróżnieniem i z zapartym tchem oczekuję na swój pierwszy etat w nowym zawodzie.
W końcu pojawia się oferta zatrudnienia na stanowisku osobistej asystentki księżniczki z królewskiego rodu Saudów w Rijadzie.
Czy poradzi sobie w „beżowym świecie”, jak będą układać się relacje z Jej Wysokością, jak wygląda życie nocne Rijadu oraz czy znajdzie wspólny język ze swoją współlokatorką Moną?
To musicie sami przeczytać.
Cześć faktów i pewne opinie są nieco podkoloryzowane jak np. nazywanie Rijadu „świętym miastem” na wjazd do którego trzeba mieć specjalne pozwolenie od pracodawcy oraz to, że ktoś z obcokrajowców uczestniczył jako obserwator wykonywania kary śmierci. To ostatnie nie jest zupełnie niemożliwe, ale bardzo trudne, bo saudyjska Policja bardzo dokładnie sprawdza, czy tam obcokrajowców nie ma.
I na pewno  nie mogło się odbyć w przedstawiony przez Autorkę sposób .
Jednak większość opisów jest zgodna z rzeczywistością i dlatego, książka będzie bardzo ciekawą lekturą, zwłaszcza dla osób, które interesują się życiem „wyższych sfer” w ich naturalnym środowisku.



4 komentarze:

  1. A co z konkursem? Książkę przeczytałam, z tego będzie odpytywanie? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja już miałam okazję czytać tę książkę i powiem szczerze, że jestem nią zachwycona. Jedna z lepszych, jakie miałam okazję czytać, wciąga, zaskakuje, pomaga zrozumieć kulturę arabską i na pewno zmienia pogląd na wiele spraw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mieszkałem i pracowałem w Arabii przez dwa lata, więc wiem o czym mówisz :)

      Usuń

Drogi Czytelniku - pisząc komentarz, zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 To czytają Saudyjskie Wielbłądy , Blogger