5/18/2016 10:32:00 AM

Moje wypieki desery - Dorota Świątkowska - recenzja

Blog Doroty Świątkowskiej znam od wielu, wielu lat. Zna go zresztą chyba większość osób, którym choć raz wpadł do głowy pomysł, aby przygotować coś słodkiego. Tworzone z pasją i ogromnym kulinarnym talentem przepisy, a do tego przepiękne, wysmakowane zdjęcia zdecydowanie wyróżniają Dorotkę na tle polskiej blogosfery kulinarnej.
Dlatego tak ogromną radość sprawiła mi wydana przez Nią książka - "Moje wypieki i desery".
Początkowo miała być prezentem urodzinowym dla naszej koleżanki, ale.... musieliśmy dokupić drugi egzemplarz (link do książki w księgarni internetowej platon24.pl )
Nie jest to nowość na rynku księgarskim (ukazała się w 2013 roku), jednak moim zdaniem każdy, niezależnie od stopnia wtajemniczenia w arkana sztuki cukierniczej, powinien ją mieć w swojej biblioteczce.
"Moje wypieki i desery" to pozycja mocno wyróżniająca się na tle innych publikacji wydanych przez blogerów kulinarnych. Nie będzie chyba nadużyciem z mojej strony jeśli określę ja mianem doskonałej. Korzystałam z przepisów Doroty wielokrotnie i nigdy dotychczas nie zdarzyła się sytuacja, aby którykolwiek z nich nie spełnił naszych oczekiwań. Mogę więc z czystym sumieniem napisać, że są to przepisy sprawdzone i to nie tylko przeze mnie.
A jest w czym wybierać - Dorota zadbała, aby każdy znalazł coś odpowiedniego dla siebie.
Są więc przepisy na:
- babeczki i muffinki,
- ciasteczka (tutaj za kilka dni znajdziecie przepis na marcepanowe ciasteczka),
- tarty i ciasta kruche,
- bezy,
- ciasta drożdżowe,
- serniki,
- torty,
- desery (w tym także lody i sorbety)
- od sasa do lasa oraz
- króciutkie przepisy specjalne m.in. na lukier, kruszonkę czy masę krówkową.
Wielu z nich nie znajdziecie jednak na blogu Doroty. Wszystkie zostały zilustrowane smakowitymi zdjęciami, po których nabierzecie ochoty, aby już, teraz i natychmiast wypróbować zawartą w książce recepturę :)
Z przygotowaniem prezentowanych w książce "Moje wypieki i desery" słodkości nie będą miały problemów nawet, te osoby, które dopiero uczą się gotować. Wszystko jest dokładnie, krok po kroku wyjaśnione i przejrzyście opisane - od najprostszych ciasteczek po wykwintne torty. Autorka podała nawet takie szczegóły jak wymiary foremek, które będą odpowiednie do ilości podanych w przepisie produktów. Nie zapomniała też o przelicznikach kuchennych.
Wykorzystywane składniki są ogólnie dostępne w większości sklepów spożywczych, nie będziecie więc musieli szukać w sklepach internetowych nasion wiśni wonnej (tzw. mahlab) czy sproszkowanej fasoli tonka, natomiast twarda, solidna oprawa gwarantuje, że książka będzie służyła wiele lat, pomimo intensywnej eksploatacji.
Do czego Was serdecznie zachęcam :)

http://platon24.pl/ksiazki/moje-wypieki-i-desery-67272/


http://platon24.pl/ksiazki/moje-wypieki-i-desery-67272/
http://platon24.pl/0/?products[author_uid]=25922

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku - pisząc komentarz, zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2016 To czytają Saudyjskie Wielbłądy , Blogger